حسابداری

مالیات 50 میلیون کارتخوان چقدر است؟

از پرتکرارترین سوالاتی که برای صاحبان مشاغل پیش می اید، این است که مالیات دستگاه کارت خوان1401چقدر است ؟ – نحوه محاسبه مالیات درگاه های پرداخت اینترنتی چگونه است ؟ – مالیات 50 میلیون کارتخوان چقدر است؟ در ادامه مطلب به بررسی محاسبه و قوانین سازمان امور مالیاتی کشور می پردازیم.

انچه در این مطلب می خوانید:

برای دسترسی اسان کلیک کنید.

اگر شما صاحب مشاغل و دارنده مجوز صنفی هستید، با اتصال دستگاه پز شما به سیستم مالیاتی کشور به منظور مشخض شدن درامد واقعی و صحنت اطلاعات تمامی تراکنش ها محاسبه مالیاتی می شود.

بر اساس قانون تصویب شده توسط مجلس شورای اسلامی، که توسط سازمان امور مالیاتی انجام می شود کلیه کسانی که صاحب دستگاه کارت خوان و دستگاه پز هستند مشمول پرداخت مالیات می شوند.

افراد شاغل که دارنده این دستگاه ها هستند باید برای دریافت کد مالیاتی به سایت https://tax.gov.ir/ مراجعه نمایند.

محاسبه تراکنش های مالیاتی دستگاه کارتخوان

بر اساس ماده یازدهم قانون مالیاتی، هر شخصی که دارای دستگاه پز یا کارتخوان است باید از سازمان امور مالیاتی شناسه یکتا تهیه کند. و پس از دریافت شناسه یکتا ، تمامی تراکنش های انجام شده بررسی می شود . تمامی تراکنش ها فعالیت های شغلی گفته می شود.

پس از بررسی تراکنش ها ، این اطلاعات به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود. یکی از مزایای این طرح هوشمند سازی سیستم های مالیایت کشور، اخذ مالیات بردرامد افرادی است که مشمول مالیات هستند، سریع تر و اسان تر پیش رود.

نکته مهم : اتصال دستگاه های پز بانکی که توسط سازمان امور مالیاتی تأیید نشده باشد، اینترنتی یا غیر اینترنتی به سیستم بانکی کشور و سیستم پرداخت کشور ممنوع است .

افراد و اشخاص باید در بانک مرکزی دارای شناسه یکتا ، تشکیل پرونده در سازمان امور مالیاتی داشته باشند، در غیر این صورت به عنوان تخلف به سازمان امور مالیاتی معرفی می شوند و محکوم به مجازات اسلامی خواهند شد.

مالیاتی که براساس تراکنش های مالیاتی محاسبه می شود باید پرداخت شود. تمامی جریمه های مربوط به تشکیل پرونده مالیاتی و عدم اقدام به ثبت اضهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، شامل دارندگان دستگاه پز و کارتخوان می شود.

طبق قانون مالیات مستقیم، گروه های شغلی مشمول مالیات: مشاغل تولیدی، خدماتی، بازرگانی هستند. به منظور اینکه شما جزو کدام دسته هستید، باید بین 10 تا 25 درصد مالیات بر درامد بدهید.

نحوه ثبت نام در سامانه اداره مالیات به عنوان صاحب پز

وارد سایت https://tax.gov.ir/ شده به بخش پیش ثبت نام مراجعه می کنیم، برروی گزینه مشاهده خلاصه روند ثبت نام کلیک می کنیم. برای مشاهده ثبت مالیات های دستگاه کارتخوان یا محاسبه مالیات دستگاه پز سال های بعد روی دکمه قرمز کلیک می نماییم.

سامانه اداره مالیات
سامانه اداره مالیات

پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیکی
پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیکی

کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند در این سامانه اقدام به پیش ثبت نام و یا ثبت نام دریافت شماره اقتصادی نمایند.

مزایا و تسهیلات ثبت نام الکترونیکی در سامانه امور مالیاتی کشور

افرادی که ثبت نام الکترونیکی انجام بدهند، از تحصیلات استفاده از امکانات الکترونیکی از جمله: دسترسی به نسخه الکترونیکی پرونده مالیاتی، برخورداری از نسخه الکترونیکی در فرایند مالیاتی، پرداخت الکترونیکی، و سیستم الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی برخوردار می شوند.

نکته مهم : اگر شما دارای دستگاه پز می باشید، و اقدام به پیش ثبت نام نکنید، از امکانات و مزایا تسهیلات از جمله: معافیت ها و بخشودگی های احتمالی محروم می شوید.


نحوه محاسبه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی

مطالعه بیشتر

استعلام سوابق مالیاتی با کدملی

اصل افشا در حسابداری

ساده ترین نرم افزارهای حسابداری رایگان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا