حسابداری

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل

اکسل در ورژن های مختلفی عرضه شده است . قبلا در اکسل برای تغیر تاریخ نیاز به نصب افزونه بود ، اما اکنون برای سهولت کار و نصب اکسل 2016 یا 2019 بدون نصب افزونه و به طور دستی اسان این کار انجام می شود. در ادامه مطلب راحت ترین راه برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل را معرفی می کنیم.

انچه در این مطلب می خوانید:

برای دسترسی اسان کلیک کنید.

ما در اکسل می توانیم تاریخ شمسی را به میلادی و برعکس انجام دهیم . بدون نیاز به فرمول نویسی از ساده ترین راه تاریخ را تغییر دهید.

در ادامه با اموزش تصویری و راحت ترین روش این کار را اموزش می دهیم.

قالب تاریخ شمسی را در اکسل انتخاب کنید.

در اکسل تاریخ و ساعت به صورت شماره سریال در هر سلول درج می شود و اگر شما قالب تاریخی را برای آن ها انتخابکرده باشید میتوانید تاریخ شمسی و یا میلادی را در آن ها ذخیره کنید.

مراحل تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل

  1. در مرحله اول : برای آن که قالب تاریخ شمسی را انتخاب کنید لازم است روی سلول مورد نظرتان که تاریخی را نوشته اید کلیک راست کرده باشید ، دراین مرحله منویی برای شما نمایش پیدا می کند که باید گزینه Format Cells را انتخاب کنید.
  2. مرحله دوم : باید از نوار ابزار بالای صفحه باز شده گزینه Number را انتخاب کنید و از فهرست سمت چپ گزینه Date را بزنید.
  3. مرحله سوم : از قسمت Location یا Locale گزینه persian(iran) را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله برای آن که تاریخ شمسی نمایش داده شود و قالب تاریخ شمسی انتخاب شود باید در قسمت Calendar type گزینه persian را انتخاب کنید.
  5. در این مرحله برای آن که مقداری که در سلول نوشته اید به صورت شمسی در سلول نمایش یابد باید تیک گزینه Input dates according to selected calendar را بزنید.
  6. شما درسلول مورد نظر می توانید تاریخ شمسی را مشاهده کنید.

اگر به دنبال شرکت در دوره های فنی حرفه ای حسابداری هستید ، می توانید دردوره های فنی حرفه ای اموزشگاه اریا تهران شرکت کنید. شما می توانید پس از اتمام دوره گواهینامه فنی حرفه ای بین المللی دریافت کنید.

چگونه تاریخ شمسی را در اکسل تغییر دهیم؟

 اگر بخواهید تاریخ شمسی را به تاریخ میلادی تبدیل کنید باید فرمت سلول انتخابی تان را تغییر دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی بدون افزونه شما باید روی سلول دلخواهتان کلیک راست کنید و مجدد گزینه Format Cells را بزنید ، سپس در بالای پنجره باز شده گزینه Number را انتخاب کنید و گزینه Date را از فهرست سمت چپ بزنید.
  2. در مرحله بعدی باید نمونه اول از type را انتخاب کنید و در قسمت Locale میتوانید فرمت سلول را تغییر داده تقویم میلادی را انتخاب کنید. برای انتخاب تقویم میلادی باید در قسمت Locale گزینه Gregorian را انتخاب کنید.
  3. پس از طی کردن این مراحل شما موفق به تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل شده اید ، و نیازی به نصب افزونه و فرمول نویسی ندارید.

شما به راحتی با طی کردن این مراحل می توانید تاریخ شمسی را به میلادی تبدیل کنید بدون ساتفاده از نصب افزونه ها یا فرمول نویسی ، همچنین به صورت برعکس نیز می توانید تاریخ هارا تبدیل کنید. شما نیز می توانید تاریخ شمسی را به تاریخ قمری تبدیل کنید.

منبع : https://arya-acc.com/

بیشتر بخوانید

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل با افزونه

رشته حسابداری فنی حرفه ای

ساده ترین نرم افزارهای حسابداری رایگان

دوره های رایگان فنی حرفه ای تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا