حسابداری

استعلام سوابق مالیاتی با کدملی

اگر شما دارای کسب کار و شغل هستید ، ( و جزو اشخاص حقیقی صاحب کار و کارمندان…) دارای کد ملی باشید، مشمول مالیات هستید و باید ان را پرداخت کنید. یکی از تعاریف امور مالیاتی ، بدهی مالیاتی است به معنای مبلغ باقی مانده که باید پرداخت می شده ولی نشده است . برای اگاهی از مبلغ بدهی استعلام مالیاتی انجام می دهیم.

انچه در این مطلب می خوانید:

برای دسترسی اسان کلیک کنید.

خوشبختانه برای سهولت کار، به صورت انلاین از طریق درگاه الکترونیک می شود بدهی های باقی مانده مالیاتی را تسویه کرد.

استعلام بدهی مالیاتی ، به صورت انلاین و بدون نیاز به صرف وقت برای مراجعه حضوری انجام می شود.

استعلام بدهی مالیاتی به روش الکترونیکی

برای استعلام بدهی مالیاتی یا اگاهی از وضعیت مالیاتی فردی یا حقیقی ، به درگاه مالی خدمات الکترونیک ، سازمان امور مالیاتی به ادرس سامانه https://my.tax.gov.ir/ مراجعه می کنیم .

روش دیگر برای استعلام ، مراجعه به سایت امور مالیاتی – بخش خدمات اصلی مالیاتی – گزینه درگاه ملی خدمات الکترونیک را انتخاب کرده و از خدمات ان استفاده می کنیم.

برای استفاده از این خدمات نیازمند ثبت نام در سایت ، یا ورود به حساب کاربری می باشد. از بخش ورود اطلاعات خود را وارد کنید ، و وارد سامانه جامع امور مالیاتی شوید.

برای ورود به شناسه ملی (اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت ها ) با کد ملی اشخاص حقیقی نیازاست. برای طی مراحل ثبت نام نیازمند شماره تلفن متعلق به نام فرد است تا کد ملی با شناسنامه فرد ثبت شود .

نکته مهم : اگر مشمول مالیات هستید در اولین فرصت برای انجام و طی کردن مراحل ثبت نام اقدام نمایید.

استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی
مراحل ثبت نام در سامانه جامع امور مالیاتی

مراحل استعلام سوابق مالیاتی با کد ملی

برای سهولت اسان سازی دسترسی کاربران به سامانه مالیاتی ، این سازمان امکان استعلام سوابق مالیاتی با کد ملی را ایجاد کرده و فقط نیازمند کد ملی فرد است.

  1. ارسال پیامک 6 رقمی به شماره تلفن به نام فرد
  2. پس از ورود به پنل کابری کلیک برروی قسمت درخواست ها و کلیک بر روی گزینه استعلام بدهی مالیاتی
  3. در مرحله بعد با وارد کردن کد ملی تمام سوابق مالیاتی تحت عنوان شخص حقیقی یا حقوقی را مشاهده کنید.

مشاهده فیلم استعلام سوابق مالیاتی

روش استعلام بدهی مالیاتی به طور حضوری

در شرایطی که شاید امکان استعلام به طور انلاین فراهم نباشد ، شما می توانید با مراجعه با نزدیکترین دفاتر پیشخوان دولت یا کافی نت ها و با ارائه مدارک لازم ، کسب اگاهی از ( بدهی مالیاتی ، پرداخت بدهی ، اظهارنامه مالیاتی… ) انجام دهید.

نکته مهم : در نظر داشته باشید که حوزه امور مالیاتی یا ثبت احوال ، دفاتر معتبر و مورد اطمینان برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند : ( جعل هویت ، سوء استفاده از اطلاعات ) باشد .

استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقوقی چگونه است ؟

از مسائل مهم و مشکلات روبرو شرکت ها بحث امور مالیاتی است ، این شرکت ها و سازمان ها ، و تمامی اشخاص حقوقی با داشتن شناسه ملی می توانند وارد درگاه الکترونیکی مالیاتی شوند . و به انجام امور مالی مختلف بپردازند. از خدماتی که می شود به طور الکترونیکی از ان بهره مند شوید : ارائه اضهارنامه مالیاتی ، پرداخت الکترونیکی مالیات ، مشاهده سوابق … است.

نکته مهم : داشتن بدهی مالیاتی و پرداخت نکردن ان محدودیت های برای کسب کار ایجاد می کند .

استعلام بدهی مالیاتی شرکت های سهامی خاص چگونه است ؟

شرکت‌های سهامی خاص در واقع زیر مجموعه اشخاص حقوقی هستند. با داشتن شناسه ملی و اطلاعات هویتی می توانند وارد سامانه امور مالیاتی شوند و بدهی مالیاتی خود را استعلام و پرداخت الکترونیکی نمایند . برای اینکار شرکت‌ها می‌توانند با داشتن شناسه ملی و اطلاعات هویتی وارد سامانه امور مالیاتی شوند و بدهی مالیاتی خود را استعلام و پرداخت کنند .

مشاهده بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی چگونه است ؟

اشخاص حقیقی با داشتن کد ملی می توانند وارد سامانه امور مالیاتی شوند و استعلام بدهی مالیاتی خود را مشاهده کنند . ( مالیات درآمد، مالیات مشاغل، مالیات ملک و …) ازانواع مالیاتی است که می‌تواند به افراد تعلق گیرد . عدم پرداخت این بدهی باعث به وجود امدن بدهی مالیاتی می شود . داشتن بدهی مالیاتی ممکن است مشکلات مختلفی را برای شما ایجاد کند، از جمله ممنوع‌ الخروج شدن که یکی از اولین اقدامات دولت در قبال افرادی است که دارای بدهی‌های مالیاتی هستند.

استعلام بدهی مالیاتی ملک چگونه است ؟

افرادی که دارای ملک و املاک هستند ، مالیات برانها تعلق می گیرد . برای استعلام بدهی مالیاتی ملک می‌توانید از درگاه الکترونیک سامانه جامع مالیاتی استفاده کنید.

پس از ورود اطلاعات لازم (شامل اطلاعات هویتی مالک، اطلاعات ملک و …) را وارد کنید ، سپس سابقه مالیاتی ملک شما مشخص می‌شود و از این طریق می‌توانید بدهی یا عدم بدهی مالیاتی را استعلام و مشاهده کنید. پس از استعلام بدهی اگر فاقد بدهی باشید ، گواهی عدم بدهی صادر می‌شود و در صورت داشتن بدهی مالیاتی، پرونده تشکیل می‌شود و می‌توانید بدهی مالیاتی مشاهده پرداخت الکترونیکی نمایید.

استعلام بدهی مالیاتی مغازه چگونه است ؟

اگر صاحب مغازه هستید ، با توجه به نوع فعالیت و کسب کار بای مالیات بپردازید ، در زمانی مقرر اظهارنامه مالیاتی ارائه دهید و فرایند پرداخت مالیات تعیین شده را طی کنید . که مالیات را به‌موقع پرداخت نکنید بدهی مالیاتی برای شما ثبت می‌شود و ممکن است مشمول جریمه‌های مختلفی شوید.

عدم پرداخت مالیات محدودیت های مختلفی ایجاد می کند مانند محرومیت از استفاده از خدمات دولتی. کسب کارهای اینترنتی نیز به همین گونه بای روند اضهار و پرداخت مالیات را طی کنند.

پرداخت اسان بدهی های مالیاتی

برای پرداخت بدهی مالیاتی می‌توانید از طریق آدرس https://my.tax.gov.ir/ اقدام به استعلام مبلغ بدهی مالیاتی وتکمیل فرایند پرداخت الکترونیکی کنید .

برای پرداخت قبوض مالیاتی می‌توانید به آدرس https://payments.tax.gov.ir/ مراجعه کنید و با وارد کردن شناسه قبض پرداخت قبوض را انجام دهید.

مطالعه بیشتر

استعلام جواز تاسیس با کد ملی

ساده ترین نرم افزارهای حسابداری رایگان

اصل افشای کامل در حسابداری چیست

اموزش استاندارد های حسابداری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا