خودرو

علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت

لاستیک خودرو، آخرین قسمت از آن است که وظیفه کنترل نیرو را به عهده دارد و همچنین تنها بخشی از خودرو است که با زمین در تماس است و بنابراین وظیفه ای ویژه در بهبود کیفیت رانندگی و آسایش سرنشینان دارد. از این رو سلامت تایر ها برای همه رانندگان اهمیت فراوانی دارد که باید به صورت منظم مورد بررسی قرار گیرد.

اما نشانه های مختلفی وجود دارد که به شما نشان می‌دهد لاستیک خودرویتان نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. مثلا همان طور که می‌دانید خالی شدن باد لاستیک به معنی پنچری و نیاز تایر به پنجرگیری است. اما یکی از نشانه های وجود مشکل در خودرو صدا دادن تایرهای آن است.

اگر می خواهید با صفر تا صد انواع صداهای لاستیک جلوی پراید و دلایل آن آشنا شوید، در مقاله صدای تق تق چرخ جلو پراید علت و راه های جلوگیری از به صدا درآمدن لاستیک خودرو توضیح داده شده است.

علت های متعددی ممکن است موجب خارج شدن صداهای عجیب و غریب و نامتعارف از لاستیک های جلوی پراید شود. پیش از آن که به دنبال دلایل صدا دادن لاستیک های جلویی پراید باشید مطمئن شوید که صدایی که به گوش می‌رسد دقیقا از خود لاستیک خارج می‌شود.

اگر صدایی که می‌شنوید به صورت تق تق باشد و دقیقا از خود لاستیک نباشد، یعنی به طور مثال موقع حرکت و یا چرخش فرمان به یک طرف، از بخش های مکانیکی دستگاه خارج شود، دلیل شنیدن آن می‌تواند خراب شدن کلگی بیرون پلوس باشد و ربطی به خود لاستیک ندارد.

همچنین اگر صدایی که می‌شنوید حالت جیر جیر مانند داشته باشد ممکن است به معنی خراب شدن ترمز جلو باشد که در صورت شنیدن آن حتما باید به تعمیرگاه مراجعه نمایید تا مشکل برطرف شود.

اما اگر صدایی که می‌شنوید دقیقا از خود لاستیک خارج می‌شود، دلایل دیگری دارد که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

یکی از خدماتی که می توانید در مجموعه اتوصافکار از آن بهره مند شوید، خدمات صافکاری به روش pdr می باشد. اگر می خواهید بدانید صافکاری pdr چیست و چه کاربردی دارد، به صفحه صافکاری پی دی ار مراجعه کنید.

البته به یاد داشته باشید که برخی صداها که دائما از لاستیک شنیده می‌شوند طبیعی هستند و منظور از صدا دادن لاستیک، صداهای نامتعارفی است که از آن شنیده می‌شود.

صدا دادن لاستیک

اولین مرحله بعد از به صدا در اومدن چرخ های جلو برسی لاستیک ماشینه. چون لاستیک تنها قصمتیه که با زمین ارتباط داره و وظیفه کنترل ماشین بر عهده چرخ هاست. لازم نیست که باد لاستیک را برسی کنید شما باید عاج های ماشین را برسی کنید. گاهی مواقع پیش میاد که سنگ یا شئ محکمی در بین عاج ها رفته و با چرخیدن چرخ ها لاستیک به صدا می افتد.

یکی از حرفه ای ترین و برترین خدماتی که در مجوعه اتوصافکار توسط متخصصین ارائه می شود، خدمات صافکاری در محل است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره، به صفحه صافکاری در محل مراجعه کنید.

دومی برابر بودن عاج نیز تاثیر مهمی در این صدا دارد. توی سرعت بالا اگه عاج های سمت راست و چپ برابر نباشند باعث به صدا درامدن چرخ ها و نا پایداری فرمان میشود. این دو عامل بیشتر اتفاق می افتد ولی در ادامه چند مورد دیگر هم به شما معرفی میکنم.

  • سرعت زیاد
  • جنس تایر
  • بالانس نبودن چرخ
  • دمای هوا
  • و…

عوامل زیادی موجب به صدا در امدن چرخ ها می شود اما عام اصلی همین چند موردی بود که گفتیم.

جنس و سایز تایر لاستیک

شاید براتون عجیب باشه که بعضی از برندهای تایرها صدای زیادی میدن و بیشتر صدای جیغ لاستیک‌های ماشین هم مربوط به اوناست. مثلا صدای جیغ در تایرهای ژاپنی از برندهای بریجستون یا یوکاهاما، سومیتومو و دانلوپ بیشتر از سایر برندهاست. البته این عامل به خاطر مواد به کار رفته در ساخت این لاستیک‌هاست. ببینید پایه مواد تشکیل دهنده لاستیک کائوچوعه، حالا هر چقدر که در ساخت لاستیک از کائوچو بیشتری استفاده شده باشه، لاستیک هم نرم‌تر و هم منعطف‌تر میشه و در حین حرکت هم صدایی نمیده. علاوه بر این مدل آج لاستیک هم از عوامل تاثیرگذار در شنیدن صدای غیرعادی از چرخ‌های ماشین به شمار میره. به همین دلیل در زمان انتخاب و خرید لاستیک بیشتر دقت کنید و جنسی باکیفیت بگیرید.

یکی از روش های صافکاری مدرن، صافکای با دستگاه مکش می باشد که با مراجعه به مجموعه اتوصافکار می توانید از آن بهره مند شوید. برای دریافت این خدمات فقط کافیست روی لینک صافکاری با مکش کلیک کنید.

دما و تغییرات هوا

جالبه بدانید که حتی سرد و گرم شدن هوا هم روی صدایی که از لاستیک خارج میشه تاثیر زیادی داره. چطوری؟! خب داستان از این قراره که تو تابستان که هوا نسبت همیشه گرم تره، چسبندگی تایرها هم بیشتر میشه. درنتیجه اصطکاک لاستیک ها با زمین و آسفالتی که در اثر تابش خورشید داغ‌تر شده، بالاتر میره که همین مسئله صدای غیرعادی رو در چرخ‌ها بوجود میاره.

مهم ترین عوامل در به صدا افتادن چرخ جلو

در بالا عواملی که باعث به صدا افتادن چرخ جلو میشوند رو به شما گفتیم اما به نظر شما کدوم عامل مهم تره و تاثیر بیشتری در به صدا افتادن چرخ جلو ماشین داره، در این بخش قراره مهم ترین عامل که باعث به صدا افتادن چرخ جلوی ماشین میشه رو به شما بگیم.

در بالا به صورت کلی گفتیم که چند عامل هستند که باعث به صدا افتادن چرخ جلوی خودرو می شود مثل تایر، دمای هوا، بالانس نبودن چرخ ها و کلی عامل دیگه هم وجود داره که جزء مورد های اصلی نیست و به ندرت پیش میاد و دونستن این مورد ها اصلا لازم نیست اما مواردی هست که باید بدانید که در ادامه به شما میگیم.

مهم ترین عامل که باعث به صدا در اومدن چرخ های جلوی ماشین شما میشه لاستیکه، بلاخره بعد چند سال استفاده از خودرو تایر های ماشین کم کم لازمه که عوض بشه، استفاده از برخی از جنس های لاستیک باعث به صدا افتادن چرخ های خودرو میشه و این قضیه ممکنه برای همه پیش بیاد و یکی از مهم ترین عامل در به صدا افتادن چرخ می باشد.

به صدا افتادن لاستیک ایراد فنی به حساب نمیاد، یعنی سر و صدایی که از لاستیک میاد زیاد مهم نیست ولی بسیار ازار دهندس ولی اصلا نگران نباشید چون این سرو صدا به ماشین شما صدمه ای وارد نمیکند.

علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت

تعداد زیادی از افراد به دنبال علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت ماشین هستند، باید بگوییم ماشین در حال حرکت با استفاده از لاستیک های خود صداهایی ایجاد می کند که معمولا صدا های عجیبی نیست و می تو.ان به راحتی از آن گذر کرد. اما در برخی موارد هم صدا های غیر عادی از لاستیک ها به گوش می رسد که مشابه صدای لاستیک خودرو نمی باشد در آن صورت باید اقدام به تعمیر آن کنید. البته فراموش نکنید یکی از دلایل و علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت ماشین این است که اگر لاستیک های خودرو شما کم باد و یا پوسیده باشد نیز احتمال به گوش رسیدن صداهای عجیب شما را سردرگم خواهد کرد. در این صورت بهترین راهکار این است که در اولین فرصت خودرو را به کارشناسان ماشین نشان دهید.

صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز

علت صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز ایراد از جلو بندی ماشین می باشد که باید سریعا خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید، سالم بودن تایرها یکی از مهم ترین ها مسائل برای رانندگان می باشدکه باید دائما چک شوند اما علائمی برای صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز وجود دارد که براساس آن متوجه می شویم لاستیک ماشین نیاز به تعویض یا تعمیر دارد .

مثلا خالی شدن باد لاستیک ها نشان از پنچر شدن و نیاز تایر به پنچرگیری می باشد اما یکی از علائم بروز مشکل در ماشین صدا دادن تایر ها می باشدو خارج شدن صداهای آزار دهنده و نامتعارف در چرخ جلو پراید دلیل های فراوانی دارد اما قبل از اینکه به دنبال دلایل صدای لاستیک جلو پراید باشید اطمینان داشته باشید که صدای به وجود آمده دقیقا از لاستیک می باشد.

علت صدا دادن چرخ سمت راننده

علت صدا دادن چرخ سمت راننده چیست؟ با ما همراه باشید در ادامه برخی از دلایل و علت صدا دادن چرخ سمت راننده، صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز، علت صدای تق تق هنگام دور زدن پراید و ….. را بررسی می کنیم.

صدای تق تق چرخ جلو هنگام ترمز

صدای تق تق چرخ جلو هنگام ترمز، در ابتدا باید بدانید در صورت شنیدن هر صدایی لازم نیست نگران ترمز باشید چرا که بعضی از صدا ها نشان دهنده کارکرد معمولی ترمز می باشد و در بعضی مواقع ویژه به گوش می رسند. با توجه به نوع رانندگی و شرایط جاده و ….. امکان دارد صدا های گوناگونی را از چرخ و ترمز بشنوید.

مخصوصا اینکه امروزه ماشین ها مجهز به ترمز های abs و ضد قفل هستند که در صورت ترمز گیری های شدید صدا های زیادی تولید می کنند. در واقع یک نشانه طبیعی از عملکرد صحیح ترمز ها می باشد.

صدای تق تق چرخ جلو تیبا

وجود صدای تق تق چرخ جلو تیبا، به خیلی موارد بستگی دارد مثلا می تواند از اگزوز باشد. به همین خاطر بهتر است تا ایراد پیدا نشده است قطعات عوض نشود.

صدای تق تق چرخ جلو 206

یکی از دلایل صدای تق تق چرخ جلو 206 لق شدن گالیور ترمز می باشد.

صدای چرخ جلو پژو 405

صدای چرخ جلو پژو 405، علت صدای چرخ جلو پژو 405 چیست؟ یکی از دلایل صدای چرخ 405 می تواند از دسته موتور باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا