حسابداری

رشته حسابداری فنی حرفه ای

کسی که به حسابدار شدن و حسابداری علاقه مند است باید بداند بتواند از عهده وظایف یک حسابدار خوب براید. تا بتواند چایگاه خوبی در شغلش کسب کند. وظایف حسابداران متغیر است ، اما وظیفه های کلی دارند که برای انها تعیین شده طوری که هرکسی که حسابدار است باید مسلط به انها باشد. در ادامه مطلب به وظایف یک حسابدار در رشته حسابداری فنی حرفه ای می پردازیم.

انچه در این مطلب می خوانید:

برای دسترسی اسان کلیک کنید.

شغل حسابداری چیست؟

افرادی که قصد دارند در شغل حسابداری مشغول به کار شوند ، باید اگاهی کامل نسبت به وظایف پیرامون خود و درامدی که یک حسابدار در یک سال می تواند داشته باشد بدانند. از مزایا و معایب کارشان با خبر باشند و بکوشند تا دانش و تجربیات خود را افزایش دهند.

وظایف یک حسابدار چه مواردی هستند:

  • هر حسابدار موظف است که مهارت های دفتر داری و دفتر نویسی را به خوبی بلد باشند.
  • بتواند درآمدها و هزینه‌های شرکت را به خوبی تشخیص، ثبت و کنترل کند.
  • بتواند صورت سود و زیان شرکت را تهیه و گزارش کند، همچنین به خوبی فرمول های حسابداری حقوق و دستمزد را بلد باشد تا بتواند حقوق پرسنل را به‌خوبی محاسبه کند.
  • از وظایف دیگر حسابداران می توان به کنترل و بایگانی صنعت های موسسه و شرکت پرداخت این اسناد حسابداری شامل فاکتورها صورتحساب ها بیمه ها حقوق و دستمزد و غیره می باشد.
  • از وظایف روزانه برای حسابداران پر کردن دفتر روزنامه و یا ثبت نام نرم افزارهای حسابداری به صورت روزانه صحبت کرد.
  • صادر شدن چک سفته و سایر برگه های دارای اعتبار و پیگیری مهر و امضا و زمان پرداخت و یا وصول شدن آنها نیز از دیگر وظایف حسابداران می باشد.

وظایف حسابداری مالیاتی چه مواردی است؟

یکی از شاخه های مهم حسابداری حسابداری مالیاتی است. حسابدار مالیاتی یک ساختار مشخص از روش های حسابداری متمرکز بر مالیات می باشد.

مهمترین وظایف یک حسابدار مالیاتی به شرح زیر است:

  • انجام کلیه امور مربوط به مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده
  • ارتباط با اداره امور مالیاتی جهت پیگیری امور مالیاتی شرکت
  • تهیه گزارش مربوط به درآمد های ماهیانه و سالانه شرکت
  • اعلام چک های سررسید دار دریافتی و پرداختی به صورت هفتگی و ماهیانه
  • تحریر دفاتر پلمپ شده قانونی

شرح وظایف حسابدار بازرگانی چیست؟

حسابداری بازرگانی هم از شاخه های مهم حسابداری است. و شخصی که به عنوان حسابدار بازرگانی در یک شرکت و سازمان فعالیت می کند ، باید با انواع مکاتبات اداری، ثبت و بایگانی سند ها، نحوه کار با ماشین های اداری، تسلط بر انجام امور بانکی، آشنایی به قوانین مالیاتی و بیمه ای، آشنایی به بورس و اوراق بهادار، تسلط بر قوانین گمرک، آشنا باشد به قوانین تجارت ایران و چند کشور مهم دیگر ، از وظایف یک حسابدار بازگانی به شمار می اید.

وظایف حسابداری

شرح وظایف حسابداری فروش چیست؟

حسابداری فروش هم به عنوان یکی دیگر از شاخه های مهم حسابداری است. و یک حسابدار فروش باید به موارد زیر تسلط کامل داشته باشد :

  • مسلط به مفاهیم حسابداری بازرگانی که در بخش قبلی در مورد آن صحبت کردیم
  • مسلط در ثبت پیش فاکتور، و تبدیل پیش فاکتور به فاکتور
  • و همچنین نحوه ثبت کردن فاکتور ها در نرم افزار
  • انجام فاکتور های برگشت از فروش، و همچنین فاکتور های ضایعات و مواد فاسد شدنی
  • کنترل حسابهای مشتریان
  • کنترل حواله خروج با فاکتور صادره
  • مراقبت از اسناد حسابداری فروش
  • تهیه نسخه پشتیبان از نرم افزار حسابداری فروش و اطلاعات مربوط به آن و ….

شرح وظایف حسابداری عمومی چیست؟

حسابدار عمومی درواقع به یک کسب و کار اشاره دارد که خدمات مربوط به حسابداری را به دیگر شرکت ها ارائه می دهد، و همینطور که از نام این شاخه از حسابداری پیداست، شخصی که به عنوان یک حسابدار عمومی فعالیت می کند، باید به مفاهیم حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، حسابداری دولتی، حسابداری بیمه، حسابداری بانک ها، حسابرسی و دفترداری تسلط داشته باشد تا بتواند خدمات حسابداری را به دیگر شرکت ها ارائه دهد.

حقوق حسابداری طبق قانون کار

میزان دریافتی های حقوق حسابداران در کلانشهرها متفاوت است. حسابدار ها به سه گروه کارشناس حسابداری، سرپرست حسابداری و مدیر حسابداری تقسیم‌ بندی می‌شوند.

اما مطابق با قانون کار زمانی که شما تازه بخواهید به عنوان یک حسابدار وارد یک شرکت شوید به عنوان کارشناس یا سرپرست مشغول به کار می شوید و حقوق یک سرپرست حسابداری را دریافت می کنید.

و زمانی که بتوانید در کار خود پیشرفت کنید و مدیر حسابداری شوید می‌توانید حد اکثر حقوق و درآمد شغل حسابداری یعنی تا ماهیانه ۳۲ میلیون تومان و بیشتر را دریافت نمایید.

چرا حسابداری به یک شغل پردرآمد تبدیل شده است ؟

اگر فردی بتواند به خوبی مفاهیم پایه و حرفه‌ای شغل حسابداری را یاد بگیرد مسلط باشد ، می تواند حقوق و درآمد شغل حسابداری را افزایش دهد.اما اینکه چرا حسابداری به یک شغل پردرآمد تبدیل شده است، در پاسخ به این سوال باید بگویم که شرایط بازار کار رشته حسابداری بگونه‌ای است که افرادی می توانند در این رشته درآمد مناسبی را کسب نمایند که به صورت حرفه ای با اصول حسابداری و مفاهیم بازار کار رشته حسابداری آشنا باشند و تنها به مدرک تحصیلی که در دانشگاه های مختلف کشور اخذ کردند بسنده نکنند.

رشته حسابداری فنی حرفه ای

رشته حسابداری فنی حرفه ای

بسیاری از علاقه مندان به رشته حسابداری بسیار نگران این موضوع هستند که آیا بعد از فارغ التحصیل شدن در این رشته می توانند برای خود آینده شغلی را تصور کنند و بتوانند به عنوان یک حسابدار به بازار و کار ورود کنند یا خیر .

آینده شغلی رشته حسابداری فنی و حرفه ای

رشته حسابداری فنی و حرفه ای جزوه رشته های پرکاربرد و پرطرفدار است درمیان دانشجویان . و اگر این رشته از فنی حرفه ای به صورت جامع و کاربردی تدریس شود مطمئنا می تواند آینده شغلی مناسبی را برای شما به وجود اورد. در بسیاری از دانشگاه ها ، شاخه های حسابداری مانند : حسابداری صنعتی، حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری مالی، حسابداری ویژه بازار کار و غیره به صورت مفید و کاربردی یا پروزه محور تدریس نمی شود. و باید به دنبال گذراندن دوره های فنی حرفه ای در مراکز فنی حرفه ای بود.

به همین منظور ما در آموزشگاه فنی و حرفه ای آریا تهران که یکی از بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای در شهر تهران می باشد با استفاده از اساتیدی باتجربه و کاربلد که اکثراً خود در شرکت‌های بزرگ حسابداری مشغول به کار هستند دوره های مختلف حسابداری را به صورت کاربردی و تضمین شده برگزار می‌کنیم.

شما عزیزان میتوانید با گذراندن این دوره های کاربردی آماده ورود به بازار کار شوید. و مدرک فنی حرفه ای حسابداری دریافت کنید.

مطالعه بیشتر

ساده ترین نرم افزارهای حسابداری رایگان

لیست دوره های فنی حرفه ای تهران 1401

مالیات 50 میلیون کارتخوان چقدر است؟

استعلام سوابق مالیاتی با کدملی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا