آموزش

خصوصیات یک دختر با شخصیت

چیزهایی که یک دختر باید داشته باشد

دختران ایده آل ویژگی های متفاوتی نسبت به بقیه دختران دارند که این ویژگی ها ، دیگران را به خود جذب می کند. بهتر است بدانید زیبایی ظاهر تنها خصوصیت بارز یک زن نیست، آنچه یک زن را زیبا و جذاب می کند، خصوصیات اخلاقی اوست.

اگر میخواهید از همه نظر دختر ایده آل و فوق العاده ای باشید بهتر است با ویژگی های دختران ایده آل آشنا شوید.

1- خودتان را دوست داشته باشید

این مورد یکی از اساسی ترین بخش های این فرآیند است.بسیاری از دختران در سن بلوغ احساس افسردگی و یا رقابت با دیگران دارند اگر شما نیز چنین حسی دارید بدانید که تنها نیستید . بهتر است بهترین ویژگی خود را بیابید ، اگر در کلاستان شاگرد اول هستید به این فکر کنید که در آینده می توانید یک شغل خوب و درآمد خوب داشته باشید . شاید نسبت به دوستانتان درشت تر باشید اما ناراحت نباشید فقط کافیست لبخند بزنید و لباس های مناسب بپوشید و کمی ورزش کنید . افراد دیگر قبل از هر چیزی ابتدا متوجه لبخند شما خواهند شد.

2- لبخند بزنید

هر روز دو بار از دهانشویه سفید کننده استفاده کنید و دندان های خود را مسواک بزنید و هنگام مسواک زدن زبان خود را نیز تمیز کنید . گاهی اوقات برای خوشبو شدن دهانتان آدامس بجوید اما در لحظات مهم و حساس مانند مدرسه، کتابخانه، هنگام مصاحبه و محل کار آدامس نجوید .

3- ورزش کنید

برای ورزش کردن حتما نیاز به صرف هزینه هنگفت نیست و شما احتیاج به رفتن به یک باشگاه گران را ندارید . شما می توانید در اطراف منزلتان بدوید و یا هنگام رفتن به محل کارتان قسمتی از راه را پیاده بروید . باید بدانید قدم زدن در هوای تازه می تواند آکنه های شما را درمان کند.

4- سرگرمی داشته باشید

برای اینکه پولتان هدر نرود ، احساسی خرید نکنید وهدفدار و در مواقع لزوم خرید نمایید . برای اینکار رسید خرید را نگه دارید و خریدهای اشتباهتان را در اتاق تان نگه دارید تا وقتی پشیمان شدید ، با خود عهد کنید که دیگر ولخرجی نکنید چون نمی توانید دیگر آن را پس بدهید.

5- دختر ایده آل درست می ایستد

در وضعیت درستی بایستید ، بلند شوید و پای چپ تان را به صورت عمودی و رو به پایین نسبت به شانه هایتان قرار دهید. پاشنه پای راست تان را در قوس پای چپ تان قرار دهید و حدود 20 درجه بچرخانید. این کار سبب می شود که شما زیباتر و با وقارتر به نظر برسید و پاهایتان باریک تر به نظر آید . هنگام راه رفتن شانه هایتان را پایین بگیرید و کمی به سمت عقب بدهید و مستقیم به جلو نگاه کنید.

وسایلی که هر خانمی باید داشته باشد

هنگام نشستن قوز نکنید و درست بنشینید. پاهایتان را روی زمین بگذارید و به پشتی صندلی تان تکیه دهید. اگر احساس گردن درد و یا شانه درد دارید ، روی یک سطح صاف بخوابید و به کشش عضلات تان بپردازید. سپس برعکس روی مبل دراز بکشید به صورتی که سرتان رو به زمین باشد. این کار سبب کم شدن درد شما و کشیده شدن ستون فقرات تان می شود.

6- زیور آلات مناسب انتخاب کنید

چیزهای ساده و کلاسیک انتخاب کنید و استفاده ازسرویس طلای مصنوعی پهن بپرهیزید و در مورد طلا و جواهر و زیور آلات زیاده روی نکنید. یک کیف دستی ساده مشکی به دست بگیرید و یک عینک آفتابی مناسب با شکل صورت تان بزنید ، واز یک روسری ساتن استفاده نمایید.

7- از نظر ظاهری شیک و زیبا باشید

اگر از لباسی که دوستتان خریده است ، خوشتان آمده است باید بدانید این لباس حتما در تن شما نیز به آن خوبی نیست پس لباسهایی را بخرید که مناسب اندام خودتان باشد و به رنگ پوست شما و زندگی شخصیتان جور در بیاید . از خرید لباس مد بپرهیزید و لباس هایی بپوشید که دوستشان دارید.

8-از پوست تان مراقبت کنید

برای حفاظت از پوستتان از مرطوب کننده استفاده کنید و در حمام به لایه برداری صورتتان بپردازید . برای بدنتان از مرطوب کننده استفاده کنید . بهتر است مرطوب کننده های بدن و پوست جدا از یکدیگر باشد زیرا مرطوب کننده های بدن بیش از حد چرب و معطر هستند و پوست صورت را تحریک می کنندپس هرگز این نوع مرطوب کننده ها را به پوست صورتتان نزنید . برای خوشبو شدن بدنتان از یک اسپری دئودورانت 48 ساعته استفاده نمایید . برای از بین خشکی لب های خود از نرم کننده لب استفاده نمایید.

9- فوق العاده به نظر برسید

آرایش ساده ای انجام دهید و برای پوشاندن لکه های صورت از کانسیلر جادوگر استفاده کنید. اگر مژه هایتان فر نیست ، از فرمژه استفاده کنید و ریمل بزنید و خط چشم ظریفی به آرایش چشمهایتان اضافه کنید. اگر دوست دارید می توانید سایه بزنید زیرا استفاده از سایه صورت تان را تازه و ظاهرتان را فریبنده می کند.

10- کار سختی است

فرقی نمی کند دانشجو باشید یا دانش آموز. گرفتن نمره خیلی مهم است. اما بهتر است خوب درس بخوانید و سختی بکشید تا بعداً وقتی یک شغل خوب پیدا کردید یا مرد رویاهایتان را جذب کردید، زندگی برایتان آسان تر شود. کارهای مدرسه را سازماندهی کنید و برنامه ریزی مفید داشته باشید. اگر همکلاسی هایتان به خاطر باهوش بودن تان مسخره تان می کنند، فقط به این فکر کنید که در ده سال آینده زندگی شما از آنها بهتر خواهد بود.

11- خوب غذا بخورید

بیش از حد غذا نخورید و اگر احساس گرسنگی کردید ، اول یک لیوان آب بخورید شاید واقعاً تشنه بوده اید . به اندازه کافی در طول روز آب بنوشید و برای صبحانه موز خرد شده و غلات میل کنید و برای وعده ناهار سالاد و همچنین دو وعده سبزیجات بخورید. در طول روز 5 بار سبزی و میوه بخورید .

12- استعداد خودتان را کشف کنید

وسایل شخصی دخترانه برای سفر

برای بهبود مهارت هایتان یک زبان یاد بگیرید تا بتوانید با کسانی که به خاطر زبان شان با آنها نمی توانستید ارتباط برقرار کنید ، صحبت نمایید و یا می توانید به یک کشور دیگر سفر کنید و با مردم آن کشور ارتباط برقرار نمایید و به این ترتیب اقامت تان را در آن کشور بسیار جالب تر و سرگرم کننده تر می کنید . ممکن است در ورزش خوب باشید و استعداد داشته باشید پس به کلاس رقص یا فوتبال بروید.

13- خودتان باشید

اگر به هم سن و سالان خود اعتماد دارید و برایشان ارزش قائلید و آنها دارای هدف هستند ، انتقادشان را به کار بگیرید و اگر از روی حسادت به شما نظر داده اند، انتقاد را نشنیده بگیرید و به خاطر حرف یک مرد خودتان را تغییر ندهید.

اگر کسی نتواند شما را آن گونه که هستید بپذیرد و درک کند، هیچ گاه نمی تواند صادقانه دوست تان داشته باشد . چشم های خود را باز کنید ، شاید او مرد ایده آلتان را در جایی بیابید که کمترین احتمال را می دهید.

14- چیزی که به آن “ایده آل” می گویند، قابل بحث است

نظر شما درباره کلمه ایده آل شاید متفاوت تر از نظر دیگران باشد . پس نظر خودتان مهم است و از نظر خود ایده آل باشید وبه نظر دیگران اهمیتی ندهید.

نکات و هشدارهای در مورد یک دختر ایده آل

دونستن خصوصیات یک دختر با شخصیت برای پسری که قصد ازدواج داره خیلی میتونه جذاب و مفید باشه.پس اگر دنبال این هستی که بیشتر راجع به دخترا بدونی و یه ازدواج درست داشته باشی یا اینکه دختری و میخوای بدونی پسرها با چه دختری ازدواج میکنند این مقاله رو تا انتها بخون که خیلی جالبه.

خصوصیات یک دختر با شخصیت

خصوصیات یک دختر با شخصیت چیست؟ این سوال خیلی از پسرها و خانواده هایی است که بدنبال یک دختر نجیب برای ازدواج می گردند.شاید معنای نجابت به اشتباه در کشور ما به نوع پوشش مرتبط شود اما در واقعیت عوامل متعددی وجود دارد که نشان دهنده نجابت و اصالت یک دختر ایرانی است.ما در زیر چند مورد از خصوصیات یک دختر با شخصیت را آورده ایم:

یک دختر صادق و راستگو است

صداقت یک ویژگی بسیار ارزشمند است که باید رکن اصلی شخصیت یک انسان باشد.یک دختر باشخصیت خود واقعی اش را نشان می دهد و در مواقعی که دروغ گفتن بهترین راه است هم ترجیح میدهد حقیقت را بیان کند.طرز تفکر و رفتار او با اخلاق و ارزش هایش مطابقت دارد.از آنجاییکه چنین دختری با همه با احترام برخورد می کند دیگران هم برای او ارزش قائل هستند.

اهل تشکر و سپاسگزاری است

یک دختر قوی و کامل همیشه به کوچکترین چیزهایی که در زندگی دارد توجه می کند.او از خانواده، شریک زندگی، دوستان، همکاران و همه ی افرادی که به نوعی چیزی به او آموخته اند یا کاری برایش کرده اند سپاسگزار است.این حس قدردانی به او شادی می بخشد.

در جای خودش شوخ طبع است

با شخصیت بودن به این معنا نیست که همیشه جدی و خشک رفتار کنیم اتفاقا یک دختر باشخصیت در موقعیت های درست از حس شوخ طبعی و انرژی فوق العاده ای که دارد هم استفاده می کند.هنگامیکه زندگی سخت و چالش برانگیز می شود او می تواند با شوخ طبعی اش به زندگی امید ببخشد.شوخ طبعی یک ویژگی سکسی است که یک دختر را برای پسر جذابتر می کند.

بخشنده است

یک دختر فهمیده و قوی وقتی از جانب کسی آزار می بیند به فکر پاسخ و انتقام نیست.او سعی می کند از آن موقعیت درس بگیرد، ببخشد و بدون هیچ بغض و ناراحتی به مسیرش ادامه دهد.زیرا او برای خود ارزش قائل است و می داند که هیچ چیزی از آرامش خودش مهمتر نیست.

صبور است

صبور بودن یک فضیلت ضروری برای زنان است.یک دختر با شخصیت هیچ گاه نگران نیست زیرا می داند که هرچیزی در بهترین زمانش اتفاق میفتد.او با روحیه خوب و امیدواری که در دل دارد تحسین برانگیز است چراکه براحتی تسلیم نمی شود.صبر باعث می شود که او در هر چالشی در زندگی مقاومت کرده و به اهدافش برسد.

حامی و مشوق است

یک دختر بزرگ به موقع اش می تواند یک حامی خوب باشد و با گفتار و اعمالش شجاعت را به نزدیکانش القا کرده و به آنها انگیزه بدهد.

وفادار است

یک دختر باشخصیت نسبت به خودش و گفتار و اعمالش صادق است.نظراتش مدام تغییر نمی کند.او بخاطر احساس وفاداری و تعهد بدون هیچ تردیدی به حرفهایی که میزند عمل می کند.چنین دختری همیشه پشت شماست حتی اگر دنیا علیه شما باشد.

خوب صحبت می کند

یک دختر باشخصیت از بکار بردن الفاظ زشت و رکیک خودداری می کند.او بخوبی می داند که نحوه صحبت کردن نشان دهنده آنچیزی است که در ذهن و قلب می گذرد.به همین خاطر همیشه خوب و زیبا سخن می گوید.

با سلیقه لباس می پوشد

یکی دیگر از خصوصیات یک دختر با شخصیت، با کلاس و باسلیقه لباس پوشیدن است.آنها لباسی را بر تن می کنند که در عین زیبایی واقعا مناسب باشد.چنین دختری خوب میداند که برای خوب لباس پوشیدن حتما لازم نیست هزینه های گزاف بپردازد و این توانایی را دارد که همه جوره زیبا، خوش پوش و مرتب به نظر برسد.

حسادت نمی کند

یک زن بزرگ هرگز اجازه نمی دهد که حسادت در وجودش رخنه کند.چون او به ویژگی های خود بخوبی آگاه است و خودش را همینگونه که هست دوست دارد.چنین دختری به جای مقایسه، به خودش افتخار می کند و موفقیت دیگران را با شادی کنارشان جشن می گیرد.

از چالش ها استقبال می کند

یک زن باشخصیت و قوی می داند که برای رشد و موفقیت باید با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم کند.او ترجیح می دهد بجای ماندن در منطقه امن خود و استراحت کردن جلو برود و چیزهای جدید یاد بگیرد.

از نظر عاطفی باهوش است

۵ ویژگی اصلی یک فرد عاطفی از دید روانشناس دنیل گولمن خودآگاهی، خودتنظیمی، انگیزه، همدلی، مهارتهای اجتماعی است.یک دختر باشخصیت به احساسات خود توجه می کند.او به واسطه حس آگاهی عاطفی با دیگران بهتر ارتباط برقرار کرده و می تواند روابطش را بخوبی مدیریت کند.

به خود احترام میگذارد

احترام به خود خصوصیتی است که هر دختری باید یاد بگیرد.یک دختر جسور به دیگران اجازه نمی دهد که تحقیرش کرده یا با او بدرفتاری کنند.چنین دختری بخوبی می داند که ارزشش چقدر بالاست و اینکه دیگران در موردش چطور فکر می کنند اصلا اهمیتی ندارد.زیرا او بهترین خودش است و بهترین کارها را برای خود انجام میدهد.

با اعتماد بنفس، با ادب و خوش اخلاق است

یک زن با شخصیت، با ادب و مهربان است.عزت نفس و اعتماد بنفس بالایی دارد.با دیگران درست و محترمانه رفتار می کند.وقتی از او تعریف می کنند با مهربانی انرا می پذیرد و بخاطرش سپاسگزاری می کند.

وسایل مورد نیاز دختر ۱۶ ساله

در ادامه وسایل مورد نیاز یک دختر را برای شما عزیزان توضیح داده ایم با ما همراه باشید.

پسرها با چه دختری ازدواج میکنند؟

برای اینکه بفهمیم پسرها با چه دختری ازدواج میکنند باید ببینیم کدام ویژگی های زنان از نظر مردانی که بدنبال انتخاب همسر هستند مهم و جذاب است.پسرها با دختری ازدواج می کنند که ویژگی های زیر را داشته باشد:

حسادت های کودکانه و کوچک را کنار گذاشته باشد

اگرچه که یک مقدار حسادت در همه ی رابطه ها طبیعی است اما دختر و پسر باید آنقدر به یکدیگر اطمینان داشته باشند که بخاطر هر مساله کوچکی بحث نکنند و بتوانند انرژی شان را برای مسائل مهم زندگی مشترک صرف کنند.

یک زن بالغ، آزادی مرد زندگی اش را سلب نمی کند البته به شرط اینکه مرد هم به اعتماد او خیانت نکند.

اگر می خواید نشانه های عاشق شدن مردان را بدانید مقاله علائم عاشق شدن پسرا را مطالعه نمایید.

وسایل کیف دخترانه

قوه استدلال و درک بالایی داشته باشد

نمی توانیم انکار کنیم اولین چیزی که باعث می شود به یک فرد جذب شویم ظاهر او است.اما این جذابیت ظاهری چقدر دوام دارد؟وقتی دونفر حرفی برای گفتن نداشته باشند فقط بصورت فیزیکی کنار هم هستند. توانایی بحث در مورد موضوعات معنادار و قدرت ذهنی بالا باعث میشود که زوجین اغلب به گفتگو با هم بپردازند و با اشتراک آگاهی هایشان به پیشرفت هم کمک کنند.پس پسرها به دخترهایی که بدنبال چالش هستند علاقه دارند.

صادق و روراست است

یکی دیگر از ویژگی هایی که مردان در هنگام ازدواج به آن اهمیت می دهند صادق بودن دختر است.اگر به شریک زندگی تان اعتماد نداشته باشید و حرف هایش را باور نکنید مسلما نمی توانید بنای یک زندگی خوب و پایدار را بسازید.

همدل و حمایت کننده است

مردها بدنبال زنی هستند که آنها را تشویق و حمایت کنند.آنها دوست دارند همسری داشته باشند که در تمام مراحل زندگی کنارشان باشد.البته خانم ها این را با نقش مادر اشتباه نگیرند.زیرا برخی از زنان با دلسوزی ها و حمایت های بیش از حد نقش یک مادر را برای شوهرشان بازی می کنند که این اصلا برای یک رابطه خوب نیست.

بلندپرواز و جاه طلب باشد

مردها از زنانی که علاوه بر تشویق و حمایت شوهر بدنبال اهداف و رویاهای خود هستند خیلی خوششان می آید.یک زن بالغ برای آینده خود برنامه ریزی دارد و برای رسیدن به آنها تلاش می کند.بسیاری از دختران بعد از ازدواج همه ی کار و زندگی و آرزوهای خودشان را کنار گذاشته و خود را وقف شوهر و بچه و خانه می کنند.شما یک زندگی مشترک را آغاز کرده اید اما این به این معنا نیست که باید هدف هایتان را کنار بگذارید.

ثابت قدم و سازگار باشد

پسرها با دختری ازدواج می کنند که خودش باشد.یعنی آنها انتظار دارند شما همان فردی باشید که در روزهای اول ملاقات بوده اید.نه اینکه بعد از متعهد شدن پسر تغییر کرده یا بقول معروف رنگ عوض کنید.

با کلاس باشد

با کلاس بودن هیچ ربطی به برند بودن یا قیمت لباس ندارد.مفهوم با کلاس بودن آن ارزشی است که برای خودتان قائل اید و احترامی که به دیگران می گذارید.وقتی رفتار زشتی داشته باشی و دیگران را در ملا عام شرمنده کنی فرقی نمی کند که چه ماشینی سوار شوی، کدام نقطه شهر زندگی کنی، لباست چه مارکی باشد و … چون هیچکدام اینها مهم نیست.

به خانواده اهمیت می دهد

زنی که به خانواده خود و همسرش اهمیت می دهد و آنها را با آغوش باز می پذیرد مورد پسند مردان است.

دختری که روی بهبود و پیشرفتش کار می کند

پسرها با دختری ازدواج می کنند که همیشه بدنبال پیشرفت و بهبود خودش باشد.فردی که برای یادگیری و آموزش و بالابردن مهارت های خود همواره در تلاش است.

به شما کمک می کند تا بهترین خودتان باشید

یک زن قادر است به اطرافیانش قدرت ببخشد.از نظر یک پسر، دختری که بدون اینکه شما را تغییر دهد کمکتان می کند تا نسخه بهتری از خودتان باشید گزینه مناسبی برای ازدواج است.

زنان خطرناک برای ازدواج

ازدواج یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی برای هر فرد است. اگر مشاوره قبل از ازدواج نگیریم و انتخاب درست و عاقلانه ای نداشته باشیم ضربه سختی خواهیم خورد. به همین خاطر باید در انتخاب خود دقت کنیم.در ادامه ۵ نوع از زنان خطرناک برای ازدواج را نام می بریم که مردان نباید با آنها ازدواج کنند.

  1. زنی که اغلب اوقات دروغ می گوید
  2. زنی که مادی گرا است و بدنبال پول و ثروت شماست
  3. زنی که به دیگران و شما بی احترامی می کند
  4. زنی که احساس امنیت نمی کند و به شما مشکوک است
  5. زنی که از کوچکترین چیزها عصبانی می شود و همیشه تلخ و عبوس است

تشخیص دختر خوب برای ازدواج

تمام ویژگی هایی که برای یک دختر باشخصیت بیان کردیم به شما در تشخیص دختر خوب برای ازدواج کمک می کند.البته موارد زیادی وجود دارد که نشان میدهد یک دختر برای شما مناسب است یا نه اما یکسری از ویژگی هایی که مردان دوست دارند در همسر آینده شان باشد و آنها را ملاکی برای خوب بودن یک دختر میدانند شامل موارد زیر است:

  1. زنی که همیشه لبخند بر لب داشته باشد و شوخ طبع باشد
  2. زنی که در موقعیت های مختلف نظر خودش را بیان کند
  3.  دختری که با همه خوب رفتار کند و خوش اخلاق باشد
  4.  دختری که باهوش و اهل چالش باشد
  5.  فردی که از یک شخصیت قوی برخوردار است و توانایی مقابله با موقعیت های بد و سخت را دارد.
  6.  یک دختر با محبت که بخوبی عشق ورزیدن را بلد است
  7.  زنی که مستقل و با اعتماد به نفس باشد

خصوصیات پسر نجیب

در جامعه ما وقتی حرف یک پسر نجیب به میان می آید اولین چیزی که در ذهن اطرافیان نقش می بندد یک پسر سربه زیر، چشم پاک، مودب و … می باشد.بنظر شما بغیر از اینها واقعا خصوصیات یک پسر نجیب و اصیل چیست؟

  • مسئولیت پذیر است

مسئولیت پذیری به این معناست که شما مسئول صد درصد تصمیم گیری ها و اتفاقاتی که در زندگی تان می افتد هستید و عواقب کارهایتان را میپذیرید و آنرا به گردن کسی نمی اندازید. این افراد وقتی همه چیز سخت می شود پا پس نمی کشند. آن‌ها کاری را که شروع کرده‌اند به پایان می‌رسانند و بهترین کار را برای انجام وظایف خود انجام می‌دهند. آنها اهداف دارند و برای رسیدن به آنها تلاش می کنند.

  • هدفدار زندگی می کنند

یک پسر تحسین برانگیز هدف مشخص می کند و با اینکار به زندگی خود معنا می دهد.به باورها و ارزش های خودش واقف است.می داند به چه چیزی معتقد است و به آن پایبند می باشد.آنها همینطوری، بی هدف و سرگردان زندگی نمی کنند بلکه با چشمانی باز و اهدافی روشن جلو می روند.

  • مهربان هستند

یکی از صفت های بارز مرد نجیب و بزرگوار مهربانی است.آنها همیشه با عشق و احترام با مردم رفتار می کنند.بخشنده هستند و بدون داشتن انگیزه های سودجویانه و خودخواهانه با دیگران تعامل دارند.آنها در عین همدلی با دیگران خودشان را درگیر مسائل منفی نمی کنند. خوب می دانند که چطور تعادل سالمی را حفظ کنند و حد و مرزها را زیر پا نمی گذارند.

خصوصیات پسری که دختری را دوست دارد

دختران خیلی کنجکاوند بدانند وقتی یک پسری دختری را دوست دارد رفتار و اخلاقش چگونه است در واقع خصوصیات پسری که دختری را دوست دارد چیست؟

  • پسری که دختری را دوست دارد از همان ماه های ابتدای آشنایی هدفش ازدواج است و همواره در مورد آینده صحبت می کند.
  • مرتب در مورد خانواده شما، علایق و خواسته های شما از همسر اینده تان سوال می پرسد.
  • به شما اهمیت می دهد و برایتان وقت می گذارد.
  • شما را تشویق می کند تا هدف هایتان را دنبال کنید و به خواسته هایتان برسید.
  • از خوشحالی شما خوشحال می شود.
  • دوست دارد از برنامه های زندگی و آینده شما با خبر باشد.
  • به پیشرفت خودش اهمیت می دهد تا بتواند زندگی خوبی برایتان فراهم کند.
  • نسبت به شما متعهد است چه در حضور خودتان چه در نبود شما.و لحظه ای به دختر دیگری فکر نمی کند.
  • پیشنهاد می دهد هر دو خانواده در جریان این دوستی قرار بگیرند.
  • حد و حدود خودش را رعایت می کند و پیشنهاد های غیر معقول یا جنسی تا قبل از ازدواج نمی دهد.
  • قبل از اینکه شما را دوست داشته باشد خودش را دوست دارد و بخاطر خواست و دلخواه شما تغییر نمی کند.یعنی عزت نفس دارد.
  • اهل خانه و خانواده و زندگی است و دنبال رفیق بازی و وقت تلف کردن نمی رود.

اینکه ما نیز بدانیم که یک مدل هر روز چه چیزهایی را با خود به همراه دارد تا خوب بنظر برسد، خیلی می‌تواند مفید باشد. نه تنها می‌توانیم از روتین روزمره ی آن‌ها با خبر شویم، بلکه به ما کمک خواهد کرد تا بدانیم از چه چیزهایی استفاده کنیم تا ما هم مانند مدل ها جوان و شاداب بنظر بیاییم.

وسایلی که یک دختر نوجوان باید داشته باشد نی نی سایت 

لوازم آرایش
یکی از چیزهایی که تقریبا همیشه در کیف مدل ها پیدا خواهد شد لوازم آرایش است. چهره ی یک مدل، چیزی است که با آن تجارت می‌کند، پس زیبا نگاه داشت آن خیلی برایش مهم است. بنابراین زمانی که به یک مدل برای پیشنهاد کاری تلفن می‌شود، در دسترس داشتن لوازم آرایش خیلی حیاطی است. همچنین مهم است که لوازم آرایش مناسبی به همراه داشته باشید. مهم‌ترین لوازم آرایشی که باید با خود داشته باشید این‌ها هستند:

وسایلی که حتما یک دختر باید داشته باشد

1. برق لب:

اینکه لب‌های شما شگفت‌آور باشند خیلی مهم است. یک برق لب با رنگ خنثی به هر چهره ای کمک خواهد کرد تا چهره تان سریعا رو بیاید.

2. ریمل:

استفاده از ریمل می‌تواند بلافاصله چهره ی شما را زیبا‌تر و با نشاط تر کند. در دسترس داشتن یک ریمل برای وقتی که لازم شود خیلی اهمیت دارد.

3. مرطوب کننده ی رنگی:

یک مرطوب کننده ی رنگی نه تنها هم کار یک مرطوب کننده را خواهد کرد و هم بعنوان یک فونداسیون می‌توان از آن بهره برد، بلکه برای پوشاندن لکه های ناخواسته نیز بسیار مناسب است.

4. پودر:

خلاص شدن از چهره ی براق نیز اهمیت ویژه ای دارد. داشتن یک فونداسیون پودری کمک خواهد کرد تا درخشندگی پوست را کاهش داده و چهره ای فوق‌العاده بدست بیاورید.

5. هایلایت کننده:‌

اگر خودتان را در آینه ببینید و متوجه شوید که رنگ و رو رفته هستید، یک پوشش سطحی هایلایت کننده واقعا می‌تواند تفاوت قابل مشاهده ای در چهره ی شما ایجاد کند. صورت شما را سرزنده و شاداب می‌سازد. رژ گونه هم تاثیر مشابهی دارد.

موارد دیگر
لوازم آرایشی تنها چیزهایی نیستند که در کیف یک مدل خواهید یافت. در‌واقع چیزهای دیگری هم وجود دارد که این افراد همیشه با خود بهمراه دارند.

1. نرم کننده لب:

از دست دادن آب بدن بعلت آب و هوا می‌تواند باعث خشکی و ترک خوردن لب‌های شما شود. به همراه داشتن یک نرم کننده ی لب راه سریعی برای مرطوب نگاه داشتن لب‌هایتان بوجود خواهد آورد.

2. دستمال مرطوب مخصوص صورت:

بهمراه داشتن دستمال مرطوب مخصوص صورت (یا دستمال مرطوب بچه) به شما کمک خواهد کرد تا هرگونه خرابی آرایشتان را درست کرده یا هر زمانی که دیگر به آرایش نیازی ندارید آنرا پاک کنید. همچنین به شما کمک خواهد کرد تا باکتری و آلودگی‌های انباشته شده بر روی پوستتان را تمیز نمایید.

3. خوراکی:‌

اینکه همیشه با خودتان خوراکی داشته باشید نیز مهم است! اگر قند خونتان بیفتد، اینکه یک خوراکی سالم بهمراه خود داشته باشید اهمیت ویژه ای پیدا خواهد کرد.

4. آب:

ممکن است برایتان کمی عجیب بنظر برسد که در کیفتان آب حمل کنید، اما بدانید که هیدراته ماندن مهم‌ترین و اولین قانون زیبایی است.

5. دستمال کاغذی:

برای کسانی که شروع ناگهانی آلرژی دارند یا برای تاچ پودر های آرایشی در دسترس داشتن دستمال کاغذی ایده ی خوبی بنظر می‌رسد.

6. آدامس/نخ دندان/خوشبو کننده:

اگر قصد دارید تا بیرون از منزل غذا بخورید، این مورد، موردی بسیار مهم است. نخ دندان به شما کمک خواهد کرد تا از شر تکه‌های کوچک غذا در بین دندان هایتان خلاص شوید، و آدامس یا خوشبو کننده هم نفس شما را تازه و خوشبو خواهند کرد.

چه وسایلی باید در کیف یک دختر باشد

مراقبت های لازم برای یک دختر جوان

۱- دختر جوان باید خود را از محیطها و موقعیتهاى تحریک آمیز دور نگه دارد و از گوش دادن به موزیکهاى محرک و دیدن فیلمهاى فاسد اجتناب ورزد.

۲ ـ از پوشیدن لباسهاى تنگ و چسبنده , حتى در مقابل برادر و خویشان محرم خود هم , خوددارى کند.

۳ ـ خود را از محیطى که مورد نگاه نامحرم است , دور نگاه دارد. لذا حضرت زهراى یکى از ویژگیهاى زن پارسا را این مى داند که او مردها را نبیند و خود نیز مورد دید مردها قرار نگیرد.

۴ ـ تـخـیـلات و تـفکرهاى خود را کنترل کند.

۵ ـ بیکارى منشا تمام انحرافها و فسادهاست ,دختر جوان باید با یاد گرفتن آشپزى , زمینه موفقیت آینده خود را فراهم سازد.

۶ ـ در جـلـسه هاى فرهنگى و مذهبى شرکت نماید و سوالات و پرسشهایى که برایش پیش مى آید مطرح کرده و پاسخ آنها را بیابد.

مطالبی که یک دختر باید قبل از ازدواج بداند

۱-ازدواج در هر سنی باید سنجیده و درست باشد. ازدواج تغییر موقعیتی است که باید مراقب باشید تعبیر از چاله به چاه افتادن نباشد.

۲- سعی کنید  خواستگارهایتان و اطرافیانتان که مورد تایید شما هستند مقایسه نکنید.  

۳- به گذشته ها فکر نکنید .

۴- منتظر نباشید که همه خواستگارتان را تایید کنند در اولویت اول خودتان هستید که باید آن شخص را بپذیرید. 

۵- بعضی دخترخانم‌ها اعتماد به نفس پایینی دارند و فکر می‌کنند پر از اشکال هستند و مورد تایید دیگران قرار نمی‌گیرند، در حالی که اگر به نکات مثبت خودشان توجه کنند، از خیلی‌ها بهتر به نظر می‌رسند. خود را دست کم نگیرید و فکر نکنید بخت در خانه شما را نخواهد زد.

چند توصیه برای تعامل با دختران نوجوان:

وسایل باکلاس دخترانه

* این اشتباهات را انجام ندهید:

۱- تحقیر و مقایسه ممنوع

حواستان باشد بزرگترین اشتباهی که دخترتان را از شما دور می کند، تحقیر کردن او در جمع و حتی در خلوت است. او را به خاطر نقطه ضعف هایش تحقیر نکنید و موفقیت های دیگران و شکست هایش را بر سرش نکوبید. دختران را همانطور که هست بپذیرید و از او به تناسب استعدادها و توانایی هایش انتظار داشته باشید.

مطمئن باشید او نیز استعدادها و توانایی های خودش را دارد. در پیدا کردن استعدادهایش و رفع نقاط ضعفش به او کمک کنید.

۲- دائما نگران دختران نباشید

گاهی والدین آنقدر نگران دختر نوجوانشان هستند که او را شدیدا محدود می کنند و تحت کنترل خود قرار می دهند اما متاسفانه دختران، در اکثر موارد، در برابر فشار والدین به دروغگویی رو می آورند و در مورد فعالیت ها و دوستانشان به والدین دروغ می گویند. بنابراین به جای محدودیت بیش از حد سعی کنید مهارت روبرو شدن با خطرات را به دخترتان بیاموزید، به او یاد دهید چگونه تنها به کلاس زبان برود، در برابر شماره های ناشناسی که به او زنگ می زنند یا برایش پیامک می فرستند چه واکنشی بهتر است داشته باشد.

۳- تمام کارها را شما انجام ندهید

به او مسئولیت هایی را واگذار کنید. نباید همه کارهایش را شما انجام دهید. اینکه اجازه نمی دهید دست به سیاه و سفید بزند، همه کارهای خانه و حتی کارهای شخصی او را انجام می دهید، شما را تبدیل به یک مادر خوب نمی کند، بلکه باعث می شود دخترتان به یک فرد مسئولیت گریز تبدیل شود. به او وظایفی را محول کنید و اجازه دهید مسئولیت کار و عواقب خوب و بدش کاملا به عهده خودش باشد.نحوه تربیت دختران نوجوان

 اصل هایی که باید رعایت کنید:

در کیف یک دختر باید چه چیزهایی باشد

۱- ایجاد محیط امن در خانه

اولین و مهمترین پایگاه و تکیه گاه برای دختر نوجوانتان باید خانه ای باشد که در آن زندگی می کند. سعی کنید محیط خانه را آرام نگاه دارید. محیط پرتنش و پر از دعوای خانوادگی او را از خانه و والدین فراری خواهد داد.

۲- اجازه دهید شما را راهنمایی کند

با او صحبت کنید. از او مشورت بخواهید. زمانی که اظهارنظر می کند، مکث توأم با تفکر داشته باشید تا به باارزش بودن زمینه های ذهنی خودش فکر کند. حتی از او راهنمایی بخواهید. مسائلی را مطرح کنید و طوری نشان دهید که شما مشتاقانه منتظر راهنمایی ها و ایده های خلاقانه او هستید.

۳- افزایش آگاهی و مطالعه در مورد نوجوانی و انتقال اطلاعات به فرزند

در رابطه با مراحل رشد انسان و تغییرات هر مرحله به ویژه نوجوانی تا آنجا که می توانید اطلاعات کسب کنید. هر قدر دانش شما بیشتر باشد، کمتر در رویارویی با مسائل غافلگیر و مستاصل خواهید شد. علاوه بر این با فرزندانتان نیز در مورد ویژگی های سن نوجوانی صحبت کنید.

مثلا وقتی دختر نوجوانتان بداند همه دخترهای هم سن و سالش نگران ظاهر و قیافه خودشان هستند و این یک ویژگی وابسته به سن است بیشتر احساس آرامش خواهد کرد. می توانید در این مورد حتی از خاطرات خودتان هم با او حرف بزنید و به او بگویید شما هم در نوجوانی نگران جوش های صورتتان بوده اید و فکر می کردید همیشگی خواهند بود و اینکه این موضوع در آن زمان چقدر ذهنتان را به خود مشغول کرده بود اما حالا اثری از آنها نمانده است.

۴- موضع خود را مشخص کنید

گاهی خیلی از مشکلات بین شما و او به این خاطر اتفاق می افتد که به روشنی و وضوح با او صحبت نمی کنید. بهتر است خواسته هایتان را در مورد رابطه با دوستان و همکلاسی ها، زمان برگشتن به خانه، شرکت در مهمانی ها و استفاده از اینترنت، موبایل و … مشخص کنید و به روشنی با ذکر دلایل منطقی قوانین و انتظارات خود را توضیح دهید.

۵- تصمیم گیری را به او یاد بدهید

مهارتی مهم که دختران نوجوان باید یاد بگیرند «تصمیم گیری» است. دختران را در تصمیمات خانواده شریک کنید. مثلا در انتخاب پرده و دکوراسیون خانه نظر او را بپرسید. او را در موقعیت هایی قرار دهید که تصمیم گیرنده نهایی خودش باشد. یادگیری مهارت تصمیم گیری در دوران نوجوانی به او کمک می کند در تصمیم های مهم زندگی به درستی عمل کند و همه جوانب یک امر را بسنجد.

۶- به خلوت او احترام بگذارید

دختر نوجوان شما دوست دارد بیشتر وقتش را در اتاقش تنها باشد، موسیقی گوش دهد و شعر بخواند یا حتی برای درس خواندن تنها در اتاقش بنشیند و در اتاقش را ببندد. دوست دارد یک حریم خصوصی داشته باشد. وقتی در اتاقش را می بندد، اتاقش را قلمرو سلطنت خود فرض می کند. دوست دارد هر طور خودش دوست دارد درآنجا پادشاهی کند. به خواسته او، تا حدی که قوانین خانه تان اجازه می دهد، احترام بگذارید و هرگز سرزده و بدون اینکه در بزنید به اتاقش وارد نشوید مگر اینکه یک دلیل منطقی و مهم داشته باشید.

مقاله های زیر را ذحتما مشاهده کنید.

چطور با کلاس باشیم

تست با کلاس بودن

مهارت هایی که یک مرد باید بلد باشد

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا