بین الملل

چطور با کلاس باشیم

چطور با کلاس باشیم

دیده‌اید برخی‌ها چقدر باکلاس هستند؟ مغرورها را نمی‌گوییم؛ اتفاقا باکلاسی هیچ ربطی به مغرور بودن ندارد. درباره‌ آنهایی حرف می‌زنیم که آدم‌های بسیار محترمی‌اند، با دیگران مؤدبانه رفتار می‌کنند و احترامی اصیل و بی‌غل و غش نثار همه می‌کنند، حتی خودشان! این آدم‌ها اعتمادبه‌نفس بالایی دارند، جوری که دوست دارند لباس می‌پوشند و متناسب با آن هم رفتار می‌کنند. همین؟ نه! همراه‌مان بمانید در این نوشته قرار است قدم به قدم یاد بگیریم که چگونه باکلاس باشیم.

بخش اول: باکلاس لباس بپوشید

۱. خودتان را درگیر مُد نکنید

لذت بردن از مُد یا خریدن لباس‌هایی که برای‌تان جذاب است هیچ ایرادی ندارد، اما از لباس‌هایی که مناسب اندام‌تان نیستند یا رنگ‌هایی که به شما نمی‌آیند صرف‌نظر کنید.

  • بنده‌ی مُد نباشید، چون در این‌ صورت، مسخره، وسواسی یا سطحی به‌نظر خواهید رسید. لباس شما باید شخصیت‌تان را بالا ببرد، نه اینکه شخصیت جدیدی برای‌تان خلق کند یا تغییرش دهد. این توصیه در جنبه‌های زیادی از زندگی کاربرد دارد؛ جنبه‌هایی که «همرنگ جماعت شدن» ممکن است شما را تحت فشار قرار بدهد. برای شیک بودن کافی است کمی هوشمندانه لباس بپوشید.

۲. خودتان را با ظاهری تمیز و آراسته متمایز کنید

ظاهر عالی داشتن، نیمی از باکلاس بودن است. لباس‌هایی بپوشید و از زیورآلاتی استفاده کنید که خوشایند و مناسب بدن‌تان باشند و هرگز چیزی نپوشید که با آن احساس راحتی ندارید. شما مجبور نیستید گران‌قیمت‌ترین لباس فروشگاه را به تن داشته باشید یا حتی همین لباس‌های گران‌قیمت را در یک حراجی خوب خریداری کنید، بلکه بهتر است به دنبال ظاهری منحصربه‌فرد و سنجیده باشید.

  • تمیزی و بهداشت فردی بسیار مهم است. به‌طور منظم دوش بگیرید و همیشه در جاهایی که برای اولین بار حضور می‌یابید با احساس و ظاهری تازه و شاداب حاضر شوید.

۳. لباس غیر رسمی نپوشید

اگر می‌خواهید برای مکانی رسمی یا نسبتا رسمی لباس بپوشید، بهتر است شرایط را به خوبی درک کنید. اگر کمی رسمی‌تر لباس‌ بپوشید، بهتر از این است که لباس‌ غیررسمی به تن داشته باشید. ضمنا نباید برای حضور در یک محفل رسمی از لباس جین استفاده کنید.

  • در مورد عُرف و رسوم پوشش جایی که قرار است بروید، اطلاعات کسب کنید و در صورت سردرگمی از میزبان یا دوستانی که آنها هم قرار است بیایند پرس‌و‌جو کنید.

۴. جوری به‌نظر نرسید که انگار شب قبل تا دیروقت مهمانی بوده‌اید

با نشانه‌های به جا مانده از مهمانی شب قبل، جایی نروید. مثلا آثار آرایش به جا مانده از مهمانی شب را از صورت‌تان پاک کنید و دوش بگیرید. هر جایی که قرار است بروید حتما باید نشان‌دهنده‌ی این باشد که آماده‌ی شروع یک روز جدید هستید.

  • حتی اگر شب سختی را پشت سر گذاشته‌اید، نگویید: «خسته و خواب آلودم»، این اصلا باکلاس نیست.

۵. قبل از خروج از خانه، کاملا مرتب و آراسته باشید

ریمل‌زدن، شانه‌زدن، بستن دکمه‌ها، بستن بند کفش و… را در مکان عمومی انجام ندهید. یعنی کارهای لازم برای آماده شدن و کاملا آراسته بودن را پیش از خروج از خانه تمام کنید. قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، ریمل‌ و رژلب‌تان را بزنید، لباس‌تان را مرتب کنید و هیچ کدام از این‌ها را برای بیرون از خانه باقی نگذارید.

  • زیرپوش‌تان نباید معلوم باشد.

۶. لباس و پوشش‌تان متناسب با جلوه‌ای باشد که می‌خواهید از خودتان نمایش دهید

خوب است که بخواهید زیبایی‌هایتان را به رخ بکشید، اما جلوه‌گری بیش از حد ممکن است تأثیر منفی داشته باشد، مخصوصا اگر در هدف جایی که در آن حضور پیدا کرده‌اید نگنجد. پوشش‌تان را هوشمندانه انتخاب کنید و با آن راحت باشید.

۷. در همه حال خوش‌ژست باشید

بخشی از باکلاس بودن، داشتن ژستِ خوب و زبان بدن مناسب است. کمرتان را صاف نگه دارید، به جای اینکه به پایین نگاه کنید نگاه‌تان به جلو باشد و تا جایی که می‌توانید شانه‌های‌تان را پایین نیندازید. دست‌های‌تان را روی سینه ضربدری نکنید، آنها را طرفین‌تان نگه‌ دارید تا سینه‌تان فراخ باشد. اگر سرتان را بالا بگیرید، هم احساس باکلاس بودن می‌کنید و هم باکلاس به نظر می‌رسید. وقتی هم که می‌نشینید، قوز نکنید.

بخش دوم

تست با کلاس بودن

1-احترام به حریم شخصی دیگران

این اصل می‌گوید شما حق ندارید وقتی بغل دستیتان در تاکسی یا مترو پیامک می دهد سرتان را داخل موبایل او کنید و پیامک اش را بخوانید. وقتی می‌خواهید عکسی از گالری موبایلش را به شما نشان دهد اجازه ندارید گالری اش را ببینید باید صبر کند تا خودش عکس مورد نظر را پیدا کرده و به شما نشان دهد.
حریم خصوصی می گوید حتی حق ندارید موبایل همسرتان را جواب دهید هر چقدر هم که صمیمی باشید. این کار حس خوبی به فردی که آن ور خط است نمی‌دهد و احساس می‌کند که همسرتان استقلال ندارد و در واقع مفهوم اصلی این است که هر آدمی حق دارد در حریم شخصی خودش استقلال داشته باشد و دیگران نباید وارد آن حریم شوند. ممکن است این قسمت بسیار کوچک از این دنیای بزرگ باشد اما با وجود این قسمت متعلق به اوست و هیچکس تایید نمی‌کند که حق ورود به این حریم را داشته باشید.

2-رها نکردن وسایل شخصی در اماکن عمومی

بهتر است کیف و وسایل خود را وقتی در تاکسی و اتوبوس نشسته اید جمع کرده و از اینکه آن را روی صندلی کناریتان بگذارید اجتناب کنید. حتی وقتی در صندلی عقب تاکسی تنها هستید نباید وسایل خود را در کنارتان پهن کنید بلکه باید کنارتان را خالی گذاشته و به مسافری که بیرون ایستاده این پیام را بدهید که اینجا خالی است و می شود نشست. در غیر این صورت ممکن است او فکر کند دیگر کسی را سوار نمی کند.
در پارکینگی که بسیار خلوت است طوری ماشین‌تان را پارک نکنید که فضای دو ماشین را اشغال کند بلکه جای یک ماشین را بگیرید با این کار به بغل دستیتان این پیام را می‌دهید که من انسان ملاحظه کاری هستم. همه این اعمال و رفتار ها، نشان از این است که شما قوانین و آداب داشتن روابط اجتماعی موفق را آموخته اید.
با بغل دستیتان در مترو اتوبوس و رستوران طوری صحبت کنید که کمترین فضای صوتی را اشغال کند نه اینکه چند نفره آن طرف‌تر نیز صدای شما را بشنوند. وقتی که سوار پله برقی می‌شوید و یا در پیاده رو هستید همیشه سمت راست باشید وسط پله و سمت چپ نباشید تا مسیر افرادی که عجله دارند و بسته نشود. حتماً شما دیدید بسیاری از ارباب رجوع ها در اداره سرشان را داخل میز و کامپیوتر کارمند می کنند و اجازه تنفس به او نمی‌دهند.
بهتر است کمی عقب تر گوشه ای بایستید. ممکن است چند دقیقه با تاخیر کارتان انجام شود اما مطمئن باشید کارمند خودش شما را صدا می‌زند و می‌گوید با من کار دارید و آنگاه کار شما را با دقت بیشتری انجام می‌دهد.

3-چگونه با کلاس باشیم در چت

چگونه با کلاس صحبت کنیم

سعی کنید از جایی ساکت تلفن بزنید. صدا های پس زمینه مانند یک مکان شلوغ یا صدای تردد ماشین ها یا صدای بادی که داخل ماشین می پیچد شنیدن صدای شما را برای شنونده دشوار می‌کند. اگر شما نمی توانید صدای فردی را بشنوید می توانید به او پیشنهاد دهید که در اسرع وقت تماس خواهید گرفت. وقتی می دانید در منطقه ای هستید که آنتن ضعیف است و یا در حال وارد شدن به تونل هستید تلفن نزنید صبر کنید و سپس زمانی تماس بگیرید که می توانید می توانید صحبتتان را به پایان برسانید.
وقتی تلفن میزنید خودتان را معرفی کنید این کاری مودبانه و باعث داشتن ارتباط موفق با دیگران محسوب می‌شود حتی وقتی با یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک صحبت می‌کنید. اگر شخصی بجز فرد مورد نظر تلفن را برداشت کوتاه صحبت کنید و بگویید: سلام من…هستم می‌توانم با… صحبت کنم؟. اگر فردی که با او کاری دارید در دسترس نیست و شما می خواهید پیام بگذارید، پیامی کوتاه بگذارید. فقط اگر ضروری است این کار را بکنید در غیر اینصورت گذاشتن پیام های طولانی بی ملاحظگی شما را نشان میدهد.
برخی خطاهای فاحش در گفتگوهای تلفنی شامل موارد زیر می شوند: حرف زدن با شخصی دیگر، مشغول کردن خودتان با کارهای دیگر مانند تایپ کردن یا شستن ظرف ها یا جمع آوری ورقه ها، خوردن و آشامیدن، جویدن آدامس، عطسه کردن یا سرفه کردن در گوشی از مواردی است که بهتر است در گفتگوهای تلفنی رعایت کنید.

چگونه در مدرسه باکلاس باشیم

بخش ۳: تکنیک های خاص را امتحان کنید

1-از رنگ های خنثی استفاده کنید: اگر در مورد رنگ هایی که قرار است با یکدیگر ست کنید، می ترسید، بهتر است از رنگ‌ های خنثی مثل مشکی، خاکستری و یا سفید استفاده کنید. مثلاً به جای این که یک بلوز سبز را با یک دامن سیاه بپوشید و در مورد آن اطمینان خاطر نداشته باشید، بهتر است که هر دوی آن را به رنگ سیاه بپوشید و به جای آن از یک گردنبند رنگی استفاده کنید.

2-استایل تمام مشکی را هم تجربه کنید: استایل کاملا مشکی می تواند بسیار جذاب باشد. پس بهتر است که همه لباس های خود را در یک رنگ قرمز یا سفید انتخاب کنید که رنگ های رایج و پرطرفدار هستند. البته بستگی دارد چه رنگی بیش از همه به پوست و صورت شما می آید. معمولاً تیپ تمام مشکی امن ترین انتخاب ممکن می باشد.

3- کمی کلاسیک رفتار کنید: بهتر است که اکسسوری های خود را کمی کلاسیک انتخاب کنید. مثلا زمانی که دامن می پوشید، باید اکسسوری های متناسب با آن را انتخاب کنید و زمانی که تیشرت تنتان است، باید کاملاً متفاوت رفتار کنید.

4-ویژگی های ظاهری خود را به دیگران نشان دهید: مثلا اگر ساق پای بلندی دارید یا مچ دست کوچکی دارید، به راحتی آن‌ها را نشان دهید و از دیگران پنهان نکنید. مثلا اگر دوست دارید که پاهایتان بلندتر به نظر برسد، می توانید از شلوار جین های بلندتر و یا کفش های پاشنه بلند استفاده کنید.

5-بیش از حد به ست کردن لباس ها دقت نکنید: زمانی که تمرکز زیاد خود را روی ست‌ کردن ‌لباس قرار می دهید، باعث می شود که از مسئله اصلی دور شوید، در نتیجه کمتر با کلاس به نظر خواهید آمد.

6-فرقی ندارد که چه کاری انجام می دهید: افراد باکلاس همیشه باکلاس به نظر می آیند؛ حتی اگر لباس راحتی پوشیده باشند. زمانی که به استایل خود دقت کنید و حتی در خانه نیز، لباس های ساده اما هماهنگ را انتخاب کنید، می‌ توانید در هر حالتی باکلاس باشید.

7- به صورتتان برسید: علاوه بر لباس باید به زیبایی چهره و موهایتان نیز توجه کنید ابروها پوست و ناخن ها به شدت در چگونگی استایل شما موثر خواهند بود.

8-چگونه با کلاس راه برویم 

مطمئن شوید که راحت هستید: فرقی ندارد که چه چیزی پوشیدید. در هر حالت باید در لباس خود احساس راحتی کنید. هرچقدر هم لباس خوبی بپوشید، اما در آن راحت نباشید، نمی توانید این حس را به دیگران منتقل کنید. کفش های پاشنه بلند باید به گونه‌ای باشند که بتوانید با آن ها راه بروید و زمین نخورید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا