زیبایی

درمان سیاهی دور چشم با روش های خانگی

سیاهی دور چشم را یا روش های دارویی یا خانگی می توان برطرف کرد.روش های خانگی بدون عوارض و دائمی هستند، در روش های خانگی درمان سیاهی دور چشم با اسان ترین و در دسترس ترین مواد گیاهی سیاهی دور چشم را برطرف کنید. در ادامه مطلب بهترین روش های درمان سیاهی دور چشم را معرفی می کنیم.

انچه در این مطلب می خوانید:

برای دسترسی اسان کلیک کنید.

درمان دائمی سیاهی دور چشم در خانه

سیاهی دور چشم در تمامی افراد یکسان نیست منحصر به فرد است. سیاهی زیر چشم به سه دسته تقسیم می شود: سایه زیر چشم ، نازک بودن پوست زیر چشم ، و مشکلات رنگدانه . که برای درمان انها روش های متعددی وجود دارد مانند روش های دارویی یا خانگی که روش های خانگی دائمی است و بدون عوارض و در مدت زمانی مطلوب نتیجه ای رضایت بخش حاصل می کند.

درمان سیاهی دور چشم
درمان سیاهی دور چشم

به وجود امدن سیاهی دورچشم و گودی زیر چشم

علت های متفاوتی می تواند داشته باشد مانند : تغذیه نامناسب ، کم خونی ، فقر اهن ، الرژی یا حساسیت به مواد ارایشی و انواع کرم ها ، استرس ، کم خوابی ، اب هوا ، سبک زندگی ، مواد شیمیایی.

سایه زیر چشم چیست ؟

بعضی اوقات ما سیاهی زیر چشم نداریم بلکه به خاطر نور بد فکر می کنیم دور چشم ما سیاه است ، یا به خاطر حالت صورت که زیر چشم ها گود افتاده می تواند هم از ژنتیک باشد هم برای پیشانی بلند. به هر حال ان حالت صورت باعث می شود سایه زیر چشم بیافتد. عامل دیگر رژیم های سخت و کم شدن چربی بدن یا برای پا به سن گذاشتن است، اما بیشتر افراد به خاطر این دلایل فکر میکنند رنگدانه های زیر چشم دچار مشکل شده و به دنبال استفاده از کرم ها می روند که بی فایده است ، زیرا مشکل اصلی گودی زیر چشم است نه رنگدانه ها . راه حل مهم انتقال انواع ویتامین ها به بدن مخصوصا ویتامین E و خورد اب کافی می باشد.

دسترسی اسان : مناسترین راحت ترین روش برای از بین بردن سیاهی دور چشم

افرادی که پوست زیر چشم انها نازک است .

پوست زیر چشم در بعضی افراد بسیار نازک است که باعث نمایش رگ ها ، مویرگ ها ، و بخش عضلانی زیر چشم می شود. این افراد از کرم های دور چشم کافئین دار میتوانند استفاده کنند زیرا کافئین باعث انقباض عروق ان ناحیه و از بین بردن سیاهی می شود مثلا ( چای کیسه ای که دارای کافئین است).

افرادی که مشکل رنگدانه های زیر چشم دارند .

مشکلات ژنتیکی یا الرژی نقش مهمی دارد ، افرادی که الرژی دارند شاید به دلیل کرم های پوستی ، و مواد ارایشی یا یکی از موارد رایج استفاده یا برخورد مواد ناخن به پوست صورت است. اول باید پی برد حساسیت به چیز است. این افراد نباید در معرض مستیقیم نور خورشید در مدت زمان طولانی قرار بگیرند چرا که این رنگدانه های بیشتر می شوند و حتما باید از کرم های ضد افتاب به طور روزانه استفاده کرد.

درمان سیاهی دور چشم با روش های خانگی
درمان های خانگی

روش های مؤثر خانگی :

رفع سیاهی دور چشم با اب سرد

اب سرد باعث شادابی و نشاط و شفاف سازی پوست می شود ، اب گرم باعث ملتهب شدن رگ ها و تیرگی بیشتر می شود بهتر است حتی پس از استحمام نیز بلافاصله صورت خورد را با اب سرد بشویید.

رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی خام :

سیب زمینی را رنده کرده و اب ان را گرفته و یک پنبه را اغشته کنید و به مدت 10 دقیقه به طور روزانه زیر چشم بگذارید تا یک هفته این روش را ادامه دهید بسیار مؤثر است.

رفع سیاهی دور چشم با چای کیسه ای سرد :

چای کیسه ای دارای کافئین است که با منقبض کردن عروق زیر چشم باعث رفع سیاهی می شود.

رفع سیاهی دور چشم با چای بابونه و چای سبز

رفع سیاهی دور چشم با روغن بادام :

به دلیل داشتن ویتامین E هفته ای یک بار دور تا دور چشم را ماساژ بدهید تا صبح بگذارید بماند و سپس بشویید.

رفع سیاهی دور چشم با اب گوچه فرنگی :

یک قاشق اب تازه گوجه فرنگی را با یک قاشق اب لیموی تازه مخلوط کرده و با پنبه اغشته زیر چشم میگذاریم به مدت 5 دقیقه به طور روزانه و با اب ولرم می شوییم.

رفع سیاهی دور چشم با خیار :

خیار برای پوست بسیار خوب است خواص بسیاری دارد از جمله شفاف سازی پوست ، رفع عیوب پوستی ، اکنه ، جای جوش ، قرمزی ، و سیاهی دور چشم . یک خیار را برداشته و سر و ته ان را با چاقو میبریم و در فریزر میگذاریم به مدت 30 دقیقه تا خنک شود حدود 10 دقیقه بر روی پوست میمالیم به طور روزانه.

رفع سیاهی دور چشم با ماسک موز :

موز دارای ویتامین های بسیار و خواص زیاد است ، یک موز را له کرده یا رنده می کنیم و یک بار در هفته به مدت 10 دقیقه بر روی پوست میگذاریم.

رفع سیاهی دور چشم با اسفناج خام :

میکس کرده و اب ان را بر روی صورت مالیده به مدت 10 دقیقه ، اسفناج باعث شفاف سازی و سفید کننده پوست بسیار کاربردی است.

رفع سیاهی دور چشم با گلاب :

گلاب هم برای زیر چشم هم برای پوست صورت مناسب است باعث شفاف سازی رفع چین چروک و سیاهی می شود می توانید با پنبه اغشته به گلاب به مدت 10 دقیقه زیر چشم بگذارید.

رفع سیاهی دور چشم با شیر :

شیر به دلیل دارا بودن ویتامین های بسیار و پروتئین ، اسید لاکتیک باعث لطافت سفیدی پوست می شود شیر را به پنبه اغشته کرده و زیر چشم ها روزانه بمالید.

درمان های داروئی :

  1. لیزر کردن : از بین رفتن رگ ها مویرگ ها دیگر دیده نمی شوند و ساختار زیر پوست معلوم نیست.
  2. کلاژن سازی : زیاد کردن فاصله زیر چشم و پوست با استفاده از کرم های کلاژن ساز مانند : Retinol
  3. ویتامین C

مناسبترین راحت ترین روش برای رفع سیاهی دور چشم رعایت بعضی نکات است :

داشتن خواب مفید و دوری از بی خوابی باعث سلامت بدن می شود و ما را از استرس بی حالی دور میکند ، تغذیه مناسب و خوردن غذاهای مقوی تامین ویتامین ها و پروتئین های بدن خوردن اب کافی مصرف ویتامین C به بهبود عملکرد کم خونی و فقر اهن کمک میکند و مشکلات پوستی را بر طرف می سازد. دوری از الودگی ها و اب هوای نامناسب کمک به کاهش التهاب های پوست از جمله زیر چشم می شود.

مطالعه بیشتر

درمان قطعی گودی زیر چشم با استفاده از تزریق بخشی از چربی بدن شما

بهترین کلینیک برای تزریق کردن بوتاکس مسپورت

قیمت سایت کلینیک زیبایی

استفاده از روش مزووایت برای رفع ترک های پوستی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا